Wednesday, July 23, 2014

Peluang menambah pendapatan dengan program 'dropship'

Teks : Nurul FauzanaFoto : Google


APA ITU DROPSHIP
Mungkin anda selalu mendengar perkataan 'dropship' tetapi masih kurang pasti bagaimanakah konsep sebenar dropship dijalankan. Dropship merupakan salah satu cabang perniagaan internet yang sangat mudah dan ringkas.

Dropship bermakna bahawa syarikat menyediakan untuk anda barang-barang untuk dijual semula. Ini termasuk buat penghantaran terus kepada pelanggan anda. 

TANPA MODAL
Bagi yang baru 'berkenalan' dengan dunia perniagaan, pastinya anda mahu perniagaan yang menggunakan modal yang minimum. Drophip membantu anda mempunyai perniagaan tanpa modal atau dengan membayar sedikit yuran, bergantung kepada terma dan syarat sesebuah syarikat. Ramai yang telah berjaya mendapatkan daripada serendah RM5 hingga ke beribu-ribu ringgit setiap bulan dengan program dropship.

KAEDAH DROPSHIP
Dropship hanya memerlukan anda mempromosikan barang tersebut di laman sosial seperti di Facebook dan Whatsapp. Anda juga boleh menggunakan laman-laman pengiklanan seperti di Mudah.my dan Lelong.my. Sesuatu yang menarik, anda tidak perlu beli stok atau menyimpan stok. Anda hanya perlu menyalin gambar produk tersebut, membuat pengiklanan. 

Sekiranya terdapat tempahan, anda hanya perlu hubungi pembekal produk tersebut dan pembekal itu sendiri yang akan menghantarkan untuk anda. Sebut pula pasal harga, anda perlu jual produk tersebut dengan harga pasaran dan anda bayar pembekal tersebut dengan harga ejen. Harga ejen adalah bergantung kepada pembekal. Komisen biasanya bermula serendah RM5 sehingga mencecah RM50 hingga ke RM100. Menarik bukan? 




PEMBEKAL YANG MENAWARKAN DROPSHIP
Antara syarikat yang menawarkan dropship adalah seperti :

1. Cadar 100% Cotton Patchwork : http://dropshipcadarcotton.blogspot.com/
2. Barangan Bayi dan Permainan Kanak-kanak  : https://www.facebook.com/lampinmoden

E-mel saya atau tinggalkan alamat web anda di ruangan komen sekiranya anda juga turut menawarkan program dropship.


Nurul Fauzana
nurulfauzana.com[at]gmail.com
www.nurulfauzana.com



0 comments:

Post a Comment