Sunday, July 20, 2014

Tambahkan pendapatan melalui Facebook Fan Page

Teks : Nurul Fauzana
Foto : Google

sumber : google

Saban tahun harga barang semakin naik. Pendapatan pula masih di takuk lama.  Adakah anda merasai perkara yang sama ?

Antara tips yang sering diberikan oleh pakar-pakar kewangan adalah :

1. Kurangkan kos
2. Tambahkan pendapatan

Sekiranya diberi 2 pilihan di atas, pilihan yang mana satukah anda akan pilih ? Kurangkan kos atau tambahkan pendapatan ?

Bagi saya, adalah lebih mudah untuk memilih pilihan ke-2, iaitu menambahkan pendapatan berbanding mengurangkan kos. 

Kali ini saya akan kongsikan perkara asas yang anda perlu ada untuk memulakan kedai maya pertama anda.

1. Cipta Fan Page di Facebook
2. Cipta Blog 

Buat dua perkara asas ini dahulu, insya-Allah anda akan nampak peluang-peluang menambah pendapatan. Contoh fan page perniagaan adalah seperti : http://www.fb.com/iyman.my (produk umum, pelbagai produk dalam 1 page) & http://www.fb.com/lampinmoden (produk khusus, mempromosikan lampin moden / cloth diapers).

Mahukah anda membaca E-book Asas Pengurusan Fan Page, 100% percuma ? Tinggalkan e-mel anda di ruangan komen atau hantarkan e-mel kepada saya di nurulfauzana.com[at]gmail.com.


Nurul Fauzana
nurulfauzana.com[at]gmail.com
www.nurulfauzana.com

2 comments:

  1. Assalamu'alaikum Puan, saya Afiqah, amat berminat untuk membaca E-book Asas Pengurusan Fan Page jika masih ada.
    Di sini saya sertakan emel saya.
    fikah.mus2818@gmail.com

    Terima kasih, Puan.

    ReplyDelete