Friday, August 22, 2014

Kisah Memborong Di Guangzhou Siri 2

7 Persediaan Penting Sebelum Memborong Di Guangzhou


Gambar : Antara barangan di Plaza Borong Permainan

Seperti yang diceritakan dalam Kisah Memborong Di Guangzhou Siri 1, saya akan cuba berkongsi kisah memborong di Guangzhou secara bersiri bermula daripada persediaan pergi sehingga proses menghantar barang yang diborong melalui pos udara dan kapal laut. Semua kisah ini adalah berdasarkan pengalaman kami sekeluarga memborong sambil melancong pada 14 Ogos 2014 hingga 19 Ogos 2014.

Memandangkan kami pernah mengikuti Kursus Borong Ke China anjuran ABS Prima dan suami juga telah pernah mengikuti rombongan ke sana bersama cikgu kursus tersebut, maka perjalanan kali ini hanya kami berempat, saya, suami dan 2 orang anak (3 tahun dan 9 bulan). Saya serahkan kepada suami untuk menjadi pemandu pelancong. Saya dah anak-anak menjadi pelancongnya.

7 persediaan penting sebelum menjejak kaki ke Guangzhou :





        5. Alamak, Duit Tak Cukup 



Saya akan ceritakan kisah setiap persediaan di entri berbeza agar lebih mudah dibaca dan difahami. Wah, wah, wah, ini baru persediaan nak pergi. Belum termasuk tips semasa memborong dan menghantar barangan. Nampaknya 'kerja rumah' 44 Entri Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) akan cepat siap :)

Nurul Fauzana
nurulfauzana.com[at]gmail.com
www.nurulfauzana.com

0 comments:

Post a Comment