Wednesday, October 29, 2014

3 Idea Jana Pendapatan Dengan Blog

Foto : Blog Amokika

Sejak 2009, saya telah mula menawarkan perkhidmatan buat blog, banner dan banyak lagi. Idea ini tercetus apabila saya lihat ramai yang berminat berniaga online tetapi tidak tahu atau tiada masa membuatnya. Saya juga ada membuat carian dan mendapati ada juga perkhidmatan sebegini ditawarkan dan mendapat sambutan. 

Saya bermula dengan apa yang ada di tangan, iaitu komputer dan internet. Saya mula menawarkan kepada rakan-rakan baik perkhidmatan membuat header, blog, contohnya seperti gambar di atas. Kalau nak tahu satu rahsia, sebenarnya saya bagi percuma header tersebut kepada kawan saya dan minta beliau promosikan perkhidmatan saya tawarkan di blognya. 

Kini setelah lahirnya anak pertama saya pada 2011, saya tiada masa untuk menatap komputer terlalu lama bagi menyiapkan tempahan walaupun masih ada permintaan.

Jadi, timbullah idea ini untuk saya berkongsi bagaimana saya jalankan perkhidmatan dengan apa yang ada di tangan suatu masa dahulu. Saya akan kongsikan secara hands-on, hanya bawa komputer dan 'broadband' sahaja. Sebagai bonus, 5 tip jana pendapatan dengan dropship juga akan saya kongsikan, insya-Allah.


******************************
Kelas Online Asas Penulisan Blog
Klik http://bit.ly/1Vlpe7J
******************************

Nurul Fauzana
nurulfauzana.com[at]gmail.com

www.nurulfauzana.com

0 comments:

Post a Comment